Nauji elektros variklių efektyvumo standartai (ECO direktyva)

Naujas elektros variklių naudingumo standartas
(ECO direktyva)

Naujas standartas buvo paskelbtas 2008 (EN 60034-30:2008). Jis skirtas asinchroniniams trifaziams varikliams atitinkantiems IEC (International Electro technical Commission).
2014 metais papildytas nauju standartu (EN 60034-30-1:2014).

Pagal aukščiau palinėtą naują standartą, buvo įvesti nauji klasių žymėjimai: IE1, IE2, IE3, kur IE3 yra aukščiausia naudingumo klasė.

IE1: Variklių naudingumas panašus kaip ir EFF2 klasės variklių, bet pagal testų rezultatus, naujo standarto IE1 varikliai atsilieka nuo senojo EFF2 standarto variklių.

IE2: Variklių naudingumas panašus kaip ir EFF1 klasės variklių, bet pagal testų rezultatus, naujo standarto IE2 varikliai atsilieka nuo senojo EFF1 standarto variklių.

IE3: Variklių naudingumas didesnis nei senojo standarto EFF1 klasės. Kai kur galima rasti IE3 pavadintą kaip Premium Efficiency.

Taip pat diskutuojama apie naują klasę IE4, kurios nuostoliai turėtų būti mažesni dar 15%. Ši klasė taip pat varinama Super Premium Efficiency.

Tvarkaraštis:

2011 Birželio 16, IE2
Visi trifaziai varikliai (0,75 – 375 kW, 2-, 4- ir 6-polių) gaminami Europos Sąjungoje arba importuojami turi būti ne žemesnės nei IE2 klasės.

2015 Sausio 1, IE3
Vsi trifaziai varikliai (7,5 – 375 kW, 2-, 4- ir 6-polių) gaminami Europos Sąjungoje arba importuojami turi būti ne žemesnės nei IE3 klasės. Varikliai valdomi dažnio keitikliais gali būti IE2 klasės.

2017 Sausio 1, IE3
Vsi trifaziai varikliai (0,75 – 375 kW, 2-, 4- ir 6-polių) gaminami Europos Sąjungoje arba importuojami turi būti ne žemesnės nei IE3 klasės. Varikliai valdomi dažnio keitikliais gali būti IE2 klasės.

IE2 varikliai valdomi dažnio keitikliais privalo būti pažymėti šiuo ženklinimu:
eu-label

Žemiau pateikiami pavyzdžiai kada netaikomi naujiei reikalavimai:

– skysčiu aušinami varikliai
– integruoti varikliai
– naudojami aukščiau nei 4000 metrų virš jūros lygio
– naudojami aukštesnėje nei 60°C aplinkos temperatūroje
– naudojami žemesnėje nei -30°C aplinkos temperatūroje
– sprogiai aplinkai skirti varikliai
– varikliai su stabdžiais

Pagal nutylėjimą laikoma kad variklis dirba pastovaus apkrovimo darbo režimu (S1).

Varikliams eksportuojamiems iš ES, aukščiau išvardinti reikalavimai netaikomi.

Daugiau informacijos galite paskaityti paspaudę nuorodą (anglų kalba):
CEMEP Energy Efficiency with Drive Systems 2015